آموزش عکاسیآموزش عکاسی آموزش عکاسی پایه 

آموزش عکاسی – دوربین عکاسی چیست و چگونه کار می کند؟ (قسمت اول)

زمان مطالعه این مطلب: 2 دقیقه

دوربین عکاسی چیست؟

قسمت اول اجزای مختلف بدنه دوربین عکاسی

مهمترین عامل موفقیت در کار و آموزش عکاسی شناخت کامل از وسایلی است که با آنها سروکار داریم. دوربین عکاسی ساختمانی دارد که همواره در حال تغییر و تحول بوده است و این درحالیست که کلیت و شاکله همه دوربین ها در خیلی از نقاط مشترک است. البته نباید از یاد برد که همواره ازاولین روز پیدایش عکاسی، وجود نور بوده که باعث ثبت تصویر توسط عکاس و دوربین شده است.

در ادامه به معرفی بخش های اصلی در دوربین های عکاسی دیجیتال و آنالوگ می پردازیم و به این پرسش که دوربین عکاسی چیست پاسخ می دهیم.

 

بدنه دوربین عکاسی (Body):

منظور از بدنه دوربین عکاسی قسمتی است که در دست میگیریم و در واقع محفظه ای است که درون تاریکی دارد و دارای کلید ها و اهرم هایی مثل کنترل دیافراگم، کنترل سرعت شاتر، حلقه واضح سازی و… است که به معرفی و کارکرد هرکدام از آنها به مرور خواهیم پرداخت.

ویزور و یا منظره یاب (Viewfinder):

روی دوربین های عکاسی پنجره ای وجود دارد که با نگاه کردن داخل این پنجره می توانیم متوجه بشویم که دوربین ما قادر به پوشش و دیدن چه مقدار از دنیای بزرگ و پهناور اطراف ما است، و عکسی که می خواهیم ثبت کنیم به چه صورتی ثبت خواهد شد. منظره یاب در دوربین های عکاسی SLR و شبه SLR و دوربین های بدون آینه متفاوت است و لازم است تا در جای خود به تشریح این ساختمان بپردازیم.

صفحه نمایش(Screen):

معمولا در پشت دوربین های دیجیتال صفحه نمایشی وجود دارد تا عکاس بتواند به وسیله آن به منوها و تنظیمات لازم دسترسی داشته باشد، عکس های گرفته شده را ببیند و یا قبل از عکاسی به جای ویزور سوژه عکاسی را در صفحه نمایش مشاهده کند، این مانیتورها در اقسام و مدل های مختلفی وجود داشته که از حیث کارکرد با یکدیگر متفاوت هستند و باید به صورت تخصصی به آن پرداخت. البته باید اشاره کرد که این قابلیت تنها در دوربین های دیجیتالی وجود دارد.

درگاه های ارتباطی(Connectivity):

معمولا در قسمت کناری دوربین های دیجیتال درگاه هایی مانند: درگاه hdmi، درگاه میکروفون، درگاه هدفون و… برای ارتباط دوربین با وسایلی نظیر میکروفون، رایانه ها، پرینترها و یا مانیتورها تعبیه شده است که در مدل های مختلف، متفاوت است.

باتری(Battery):

قسمتی که وظیفه تامین انرژی دوربین را دارد و بسته به نوع و مدل دوربین متفاوت است. در دوربین های حرفه ای نوعی باتری با ظرفیت بالا به صورت مجزا را می توان به دوربین عکاسی وصل کرد و قدرت شارژدهی باتری را افزایش داد.

(شما میتوانید مطلب بالا را به صورت صوتی دریافت و گوش کنید)

 

ادامه این آموزش را در قسمت دوم توضیح خواهیم داد.

 

(انتشار این مطلب تنها با ذکر منبع www.Dlenz.ir و در فضای مجازی مجاز خواهد بود)

دیلنز پایگاه جامع خبر و آموزش عکاسی
Spread the love

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید