آیفون 12اخبار عکاسی 

معرفی دوربین خانواده آیفون 12

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

دوربین های آیفون 12 چه مشخصاتی دارد؟

اپل در تاریخ 13 اکتبر 2020 جدیدترین آیفون های پرچمدار خود را با نام های iPhone 12 و iPhone 12 mini معرفی کرد که ویژگی های قدرتمندی را با برچسب قیمت مقرون به صرفه ارائه می دهند. آیفون 12 و 12 مینی که در کنار آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس گرانتر به فروش می رسد برای هر کسی که به ویژگی های دوربین Pro نیازی نداشته باشد ایده آل است.

در آیفون 12 و 12 مینی یک دوربین دو لنز وجود دارد که فناوری دوربین اصلی ترین عامل تمایز بین مدل های استاندارد و آیفون 12 پرو است. یک دوربین Ultra Wide  12مگاپیکسلی با دیافراگم f / 2.4 ، یک میدان دید 120 درجه و یک فاصله کانونی 13 میلی متر وجود دارد که برای عکس های منظره و عکس های منحصر به فرد و هنری با یک میدان دید فوق العاده واید بسیار ایده آل است. اپل در این مدل ها یک ویژگی اصلاح لنز اضافه کرده است که هرگونه اعوجاج ناشی از زاویه فوق العاده گسترده را مرتب می کند.

دوربین Ultra Wide با یک دوربین Wide استاندارد 12 مگاپیکسلی با فاصله کانونی 26 میلی متر و دیافراگم f / 1.6 همراه است که می تواند 27 درصد بیشتر از دیافراگم f / 1.8 در دوربین آیفون 11 نور داشته باشد. این لنز شامل 7 عنصر جدید است که یک ارتقا نسبت به لنز 12 مگاپیکسلی است که در آیفون 11 وجود دارد.

مدل های iPhone 12 Pro همچنین دارای دوربین های Wide و Ultra Wide هستند ، به همراه لنز سوم تله فوتو که در مدل های مقرون به صرفه iPhone 12 وجود ندارد. مدل های آیفون 12 بدون لنز تله فوتو از بزرگنمایی دیجیتال 5 برابر و بزرگنمایی نوری 2 برابر (با لنز Ultra Wide) پشتیبانی می کنند اما از بزرگنمایی اپتیکال استفاده نمی کنند.

در مدل های جدید از تثبیت کننده تصویر نوری برای کاهش لرزش دوربین در هنگام گرفتن عکس پشتیبانی می شود ، و ویژگی های دوربین موجود در مدل های قبلی مانند حالت عمودی با کنترل عمق ، نور عمودی برای تنظیم جلوه های نور ، پانوراما و حالت انفجار.

دوربین آیفون 12

ویژگی های جدید دوربین

حالت شب برای لنز Ultra Wide: حالت شب در مدل های جدید آیفون 12 با هر دو لنز Wide و Ultra Wide کار می کند

Deep Fusion: Deep Fusion اکنون با لنزهای Ultra Wide و Wide کار می کند تا باعث بهبود رنگ و بافت در صحنه های میانه تا نور کم شود. با Deep Fusion ، قرار گرفتن در معرض چندگانه سطح، پیکسل تجزیه و تحلیل می شود تا جزئیات را در تمام اشیا موجود در تصویر را نشان دهد

Smart HDR 3: نورهای برجسته ، سایه ها ، تعادل رنگ سفید و خطوط را برای طبیعی ترین رنگ و نور در هر صحنه اصلاح می کند. HDR هوشمند هنگامی که تفاوت در نور وجود دارد ، به عنوان مثال هنگام عکاسی از یک صحنه با آسمانی که نور زیاد دارد، وارد عمل می شود.

HDR 3 Scene Recognition: تشخیص صحنه به دوربین اجازه می دهد تا صحنه های روزمره را تشخیص داده و قسمتهای مختلف عکس را برای تصاویر واقعی تر از آن تنظیم کند. آیفون می تواند ساختمان ها و آسمان ، کوه ها و ابرهای برفی ، غذای درون بشقاب و موارد دیگر را از هم متمایز کند ، صحنه را بهینه کند تا به همان اندازه که ممکن است به زندگی واقعی نزدیک شود.

Faster processing پردازش سریعتر : مدل های آیفون 12 به لطف تراشه A14 پردازش تصویر سریع تری دارند.

ضبط فیلم

همچنین ویژگی های ویدیویی جدیدی در آیفون 12 وجود دارد که از A14 پشتیبانی می کند ، مانند ضبط Dolby Vision با سرعت حداکثر 30 فریم در ثانیه. هنگام فیلمبرداری ، درجه بندی دالبی ویژن فریم به فریم انجام می شود و فیلم ضبط شده می تواند با استفاده از Photos یا iMovie بر روی آیفون ویرایش شود.

ضبط فیلم 4K استاندارد با حداکثر 60 فریم در ثانیه و همچنین ضبط p1080 و p720 پشتیبانی می شود. پشتیبانی از ویدئو Slo-mo با کیفیت 1080p با سرعت 120 فریم در ثانیه یا 240 فریم در ثانیه ، به همراه یک قابلیت جدید فیلمبرداری با حالت تایپ لپس وجود دارد.

از دیگر ویژگی های فیلم می توان به مرور زمان استاندارد ، دامنه دینامیکی گسترده ، فوکوس خودکار مداوم ، پشتیبانی از فیلم QuickTake برای ضبط فیلم حتی در حالت فیلمبرداری و تثبیت کننده تصویر نوری اشاره کرد.

 

دیلنز پایگاه جامع خبر و آموزش عکاسی
Spread the love

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید