رینگ لایت Ring Lightآموزش نورپردازی مقاله عکاسی 

آموزش نورپردازی با رینگ لایت Ring Light – نحوه استفاده از رینگ لایت برای عکسهای زرق و برق دار (+ 5 ایده خلاقانه)

زمان مطالعه این مطلب: 8 دقیقه

آموزش استفاده از رینگ لایت ring light

رینگ لایت Ring Light یک روش ساده و نسبتاً ارزان برای شروع با عکاسی در استودیو است . با یک روش مناسب، می تواند واقعاً خوب به نظر برسد. در اینجا فقط چند عکس است که من با استفاده از رینگ لایت گرفته ام:

آموزش استفاده از رینگ لایت
با استفاده از رینگ لایت می توان تصاویر پررنگ و پر جنب و جوش ایجاد کرد.

 

اما چگونه می توان از حلقه نور Ring Light برای ایجاد پرتره هایی از این دست استفاده کرد؟ و بعلاوه، چگونه می توانید فراتر از عکاسی استاندارد با استفاده از نور حلقه بروید و عکس هایی را بگیرید که از جمعیت برجسته هستند؟

در این مقاله، من می خواهم تمام اصول رینگ لایت را بررسی کنم. من قصد دارم توضیح دهم رینگ لایت چیست و چگونه از آن استفاده کنم.

سپس، برای کسانی که علاقه مند به کاربردهای پیشرفته تر حلقه نور هستند، من قصد دارم پنج روش غیر متعارف (مانند استفاده از رینگ لایت Ring Light به عنوان پایه) را به اشتراک بگذارم.

بنابراین تا وقتی که این مقاله را به پایان رساندید، شما می دانید که چگونه از یک رینگ لایت مانند یک حرفه ای استفاده کنید. و حتی برای دفعه بعدی که به دنبال تصاویر بی نظیر هستید، چندین ترفند در آستین خود خواهید داشت.

بیایید درست بیاموزیم.

رینگ لایت Ring Light چیست؟

رینگ لایت یا نور حلقه ای، چراغی حلقه ای و حلقوی شکل است که برای قرارگیری مستقیم در مقابل سوژه طراحی شده است. سپس دوربین خود را در مرکز حلقه قرار داده و عکس های خود را ثبت می کنید.

در اینجا یک چراغ رینگ لایت خارجی استاندارد وجود دارد که از پشت (چپ) و جلو (راست) از آن عکس گرفته شده است.

رینگ لایت Ring Light
آموزش استفاده از رینگ لایت Ring Light

به طور کلی، رینگ لایت ها حتی به عنوان محور، روشنایی استفاده می شوند. از آنجا که سوژه از هر جهت روشن می شود، عکاسی با رینگ لایت باعث یکدست شدن عکس می شود. مثال زیر را ببینید، جایی که رینگ لایت سوژه را از همه طرف روشن می کند:

آموزش استفاده از رینگ لایت Ring Light
برای ایجاد یک پرتره استاندارد با رینگ لایت Ring Light، من دوربین خود را به جلو حرکت می دهم تا جایی که در حلقه قرار بگیرد.

در عکسهای پرتره با نور رینگ لایت سایه های جالبی وجود ندارد. اما آنها جذابیت صاف و پر جنب و جوش در عکاسی های چهره را ایجاد می کنند. بعضی از عکاسان ظاهر تخت را دوست دارند و عکاسان دیگر از آن متنفرند. در واقع همه چیز در مورد اولویت های شخصی است و مطمئناً می توان از یک رینگ لایت یا نور حلقه ای برای جلوه ای عالی استفاده کرد.

یک مزیت عمده

به هر حال، نورهای حلقه ای که نور مداوم دارند یک مزیت عمده برای عکاسان پرتره ارائه می دهند: از آنجا که خروجی نور ثابت است، مردمک های موضوع شما تنگ می شوند. به این ترتیب، رنگ های بهتری از چشمان آنها را در عکسهای خود خواهید دید. که به طور کلی عالی به نظر می رسد!

آموزش استفاده از رینگ لایت Ring Light
به لطف روشنایی یک رینگ لایت یا نور حلقه ای پیوسته، مردمک چشم شما منقبض می شود و به شما این امکان را می دهد که رنگ بیشتری را در چشم آنها ببینید.

 

نور رینگ لایت یا نور حلقه ای بر دو نوع است

دو نوع رینگ لایت وجود دارد که باید با آنها آشنا باشید:

چراغ های حلقه ای خارج از دوربین، که به یک پایه نور خارجی متصل می شوند، طیف وسیعی از نور را ارائه می دهند و دارای یک حلقه بزرگ است که یک دوربین می تواند در آن قرار گیرد. این نوع نور حلقه ای است که در سراسر مقاله نشان داده شده است.

و چراغ های رینگ لایت (که گاهی اوقات حلقه چشمک زن نیز نامیده می شود) که در جلوی لنز شما نصب شده و نوار باریکی از نور را فراهم می کند.

برای عکاسی پرتره و فیلمبرداری، نورهای حلقه ای خارج از دوربین (همانطور که در این مقاله نشان داده شده است) پر کاربردتر هستند. می توانید آنها را به هر شکلی که دوست دارید قرار دهید، بعلاوه آنها نور بیشتری را ارائه می دهند، که برای سوژه های بزرگتر مفید است. چراغ های حلقه ای خارج از دوربین نیز به طور کلی فقط نور مداوم را ارائه می دهند، که آنها را برای فیلمبرداری و عکاسی در استودیو بسیار مفید می کند، اما در مواردی که به نور شدید در محیط تاریک احتیاج دارید (به عنوان مثال، هنگام عکاسی از قورباغه در شب) بسیار مفید نیست.

فلاش های رینگ لایت Ring Light

فلاش های رینگ لایت بیشتر توسط عکاسان ماکرو یا برای اهداف علمی استفاده می شود (گاهی اوقات عکاسان صحنه جنایت را مشاهده می کنید که با فلاش رینگی یا حلقه ای در تلویزیون عکاسی می کنند!). شما یک فلاش حلقه ای دوربین را در جلوی لنز خود نصب می کنید، سپس می توانید به راحتی کل تنظیمات را به میدان ببرید (برای عکسبرداری از حشرات و گلها یا بله، اجساد). از آنجا که یک نور حلقه ای در انتهای لنز قرار دارد، هیچ نگرانی در مورد سایه انداختن دوربین یا لنز روی سوژه شما وجود ندارد و به شما امکان می دهد در مکانهای تاریک و سایه دار نور را بتابانید.

توجه داشته باشید که فلاش های حلقه ای اغلب نوعی فلش را ارائه می دهند و برخی از آنها فقط به عنوان فلاش کار می کنند. اگر شما پشت یک انفجار شدید نور قرار دارید، این ایده آل است. اما قبل از خرید فلاش حلقه برای فیلمبرداری مراقب باشید، زیرا نمی توانید از آن استفاده کنید مگر اینکه تنظیمات مداوم را ارائه دهد.

 

اصول پایه عکاسی با رینگ لایت یا نور حلقه ای Ring Light

همانطور که احتمالاً اکنون از آن مطلع هستید، استفاده از نور حلقه ای Ring Light بسیار آسان است. می توان آن را به یک مرحله ساده و چهار مرحله دیگر توضیح داد:

  1. رینگ لایت یا نور حلقه ای را به پایه روشنایی یا جلوی لنز خود نصب کنید (بسته به نوع نور حلقه ای که دارید).
  2. نور حلقه ای را در مقابل سوژه قرار دهید (و اگر از رینگ لایت خارج از دوربین استفاده می کنید، دوربین خود را در مرکز آن قرار دهید).
  3. تنظیمات نوردهی دوربین خود را به صورت دستی تنظیم کنید (من f / 5.6 را در 160/1 به عنوان نقطه شروع خوب توصیه می کنم).
  4. شروع به عکاسی کنید. اگر خوب به نظر می رسد، دقیقا به هدف زده اید. اگر خیلی روشن یا تاریک است، تنظیمات لازم را انجام دهید. این کار را می توانید با تاریک کردن یا روشن کردن خروجی رینگ لایت، یا با افزایش یا کاهش دیافراگم، سرعت شاتر یا ISO انجام دهید.

به همین سادگی!

اما اگر بخواهید عکاسی با نور حلقه ای خود را به مرحله بعدی برسانید چه می کنید؟ اگر می خواهید عکس هایی با نور حلقه ای منحصر به فرد و غیرمعمول ایجاد کنید، چه می کنید؟

تا زمانی که شما دارای یک نور حلقه ای خارج از دوربین هستید، با خروجی مداوم، می توانید از 5 تکنیک غیرمعمول رینگ لایت Ring Light استفاده کنید که در بخش بعدی به اشتراک می گذارم:

 

5 ایده نامتعارف برای عکاسی با رینگ لایت یا نور حلقه ای Ring Light

وقت آن است که کمی تجربی شوید و با نورهای حلقه ای در استودیو لذت ببرید! شروع با گزینه شماره یک:

1. از رینگ لایت خود به عنوان یک نور استاندارد استودیویی استفاده کنید

علیرغم شکل دایره ای، نور های حلقه ای به عنوان چراغ های معمولی عالی عمل می کنند. به سادگی نور را بالا ببرید، آن را به سمت سوژه خود زاویه دهید، و در اصل به یک سافت باکس کوچک تبدیل می شود!

یک الگوی استاندارد نورپردازی 45-45 عالی به نظر می رسد:

عکاسی پرتره با رینگ لایت Ring Light
نورهای حلقه ای که در زاویه 45 درجه قرار گرفته و به سمت پایین زاویه دارند، به عنوان یک منبع نور معمولی به خوبی عمل می کنند.

اگرچه می توانید از سایر الگوهای اصلی نورپردازی مانند روشنایی حلقه ای نیز استفاده کنید:

عکاسی پرتره با رینگ لایت Ring Light
آموزش عکاسی پرتره با رینگ لایت Ring Light

اگر بیش از یک نور حلقه ای دارید، می توانید از آنها برای ایجاد تقریباً هرگونه نورپردازی با دو نور که می توانید تصور کنید استفاده کنید. و اگر نور های حلقه ای که شما دارید خروجی قابل تنظیم ارائه می دهند، مدیریت نسبت کلید به پر کردن باید بسیار آسان باشد.

آموزش عکاسی پرتره با رینگ لایت Ring Light
شما محدود به شکل حلقه نیستید. با استفاده از پرچم ها قسمت هایی از نور را مسدود کرده و هر شکلی را که دوست دارید ایجاد کنید!

 

2. از چراغ حلقه خود به عنوان پشتیبان استفاده کنید

چراغ های حلقه LED خیلی داغ نمی شوند. بنابراین اگر یکی از آنها را دارید، دما را آزمایش کنید، سپس با خیال راحت اجازه دهید سوژه خود را با نور حلقه ای برای عکس های منحصر به فرد عکاسی کند.

عکاسی پرتره با رینگ لایت Ring Light
داشتن ژست سوژه با نور می تواند برخی از پرتره های جالب و سرگرم کننده را ایجاد کند. همچنین می تواند به خلق و خوی در طول یک جلسه کمک کند.

نتایج با نور های حلقه ای در اندازه های مختلف متفاوت خواهد بود و شما باید نگران دوشاخه و کابل باشید، اما هنوز هم یک تکنیک سرگرم کننده است. فقط مطمئن شوید که از آن بیش از حد استفاده نکنید (نور تمایل دارد تا سوژه شما را از زیر روشن کند، که کمترین زاویه را دارد).

3. از رینگ لایت Ring Light خود به عنوان پر کننده محیط استفاده کنید

این روزها نورهای حلقه ای بسیار نیرومند هستند. بنابراین می توانید آنها را به عنوان نور پر کننده ملایم و با ظاهری طبیعی به مجموعه روشنایی استودیو اضافه کنید.

آموزش عکاسی پرتره با رینگ لایت Ring Light
چراغ های حلقه ای مدرن بسیار قدرتمند هستند. استفاده از آنها به عنوان نورپردازی کامل همراه با فلاش استودیویی بسیار مناسب است.

چند نکته که باید در نظر داشته باشید:

اگر می خواهید منابع نوری را مخلوط کنید، احتمالاً یک رینگ لایت با درجه حرارت رنگ قابل تنظیم می خواهید.

برای رویکردی تجربی تر، می توانید از نور حلقه ای به عنوان منبع اصلی نور استفاده کنید. با این حال، برای انجام این کار، باید قدرت نورهای استودیویی را پایین بیاورید، بنابراین قبل از انجام این تکنیک، مطمئن شوید که قدرت نور های استودیویی شما می تواند تا این حد کاهش یابد.

عکاسی پرتره با رینگ لایت Ring Light
آموزش عکاسی پرتره با رینگ لایت Ring Light

 

4. از نور حلقه ای خود به عنوان یک دستگاه آهنگسازی استفاده کنید

من عاشق ساختن ترکیباتی هستم که در واقع نور حلقهای را در عکس قرار می دهند. این عکس را ببینید، جایی که صورت سوژه ام را با دایره نور قاب کرده ام:

آموزش عکاسی پرتره با رینگ لایت Ring Light
قرار دادن نور در پشت سوژه، یک عنصر ترکیبی جالب ایجاد می کند.

و شما محدود به قرار دادن نور در پشت سوژه خود نیستید. برای ایجاد جلوه های جالب می توانید آن را در هر کجای قاب خود قرار دهید. سعی کنید برای جلوه هاله یک نور حلقه را بالای سوژه خود قرار دهید یا یک نور حلقه را در یک زاویه دقیق در داخل قاب خود قرار دهید تا یک نوار منحنی نور در ترکیب پخش شود.

5- سعی کنید زمان نوردهی شاتر را کمی طولانی کنید

عکاسی پرتره با رینگ لایت Ring Light
وقتی یک چراغ حلقه ای را با فلاش استودیو مخلوط می کنید، درهای برخی از تکنیک های جالب مانند کشیدن شاتر را باز می کنید. در اینجا، سرعت شاتر من روی 1/15 ثانیه تنظیم شده است.

طولانی کردن زمان شاتر یک تکنیک سرگرم کننده است که می تواند منجر به عکس های زیبا شود، اما به طور کلی شامل استفاده از فلاش و کمی نور محیط می شود.

با این حال، با یک نور حلقه ای و یک نور استودیویی، می توانید اجازه دهید که نور حلقه ای به عنوان پر کننده محیط عمل کند، نور استودیویی خود را روشن کرده و سرعت شاتر را برای برخی جلوه های خیره کننده کاهش دهید.

رینگ لایت Ring Light
این تکنیک همیشه مناسب نیست، اما می تواند نتایج جالبی را ایجاد کند.

یک هشدار کوچک: اگر شما یک عکاس حرفه ای هستید، احتمالاً از این نکته متنفر خواهید بود، زیرا نتایج کمی یکدست و صاف است. همچنین، در حالی که می توان از طولانی کردن زمان شاتر برای برخی از عکس های چشمگیر استفاده کرد، همچنان باید در کنترل حرکت دوربین خود دقت کنید.

عکاسی پرتره با رینگ لایت Ring Light
هنگام استفاده از این تکنیک باید حرکت دوربین را مدیریت کنید. در صورت شک، از سه پایه استفاده کنید.

از آنجا که قدرت خروجی روی فلاش تحت تأثیر سرعت شاتر قرار نمی گیرد، می توانید شاتر را تا آنجا که لازم است برای این کار پایین بیاورید. اگرچه ممکن است بخواهید از سه پایه برای سرعتهای شاتر بسیار کم استفاده کنید.

در نهایت، این یک تکنیک است که به نوبه خود جلوه های جالبی تولید می کند، اما هیچ دو تلاشی نیستند که یکسان باشند.

نحوه استفاده از رینگ لایت برای عکسهای زیبا: کلمات نهایی

خوب، شما امکان استفاده از این نور را دارید! اکنون می توانید با اطمینان از نور حلقه ای استفاده کنید و حتی می توانید با تکنیک های غیر متعارف عکس های منحصر به فردی ایجاد کنید.

بنابراین با استفاده از نورهای حلقه ای از عکاسی لذت ببرید!

حالا شما بگویید:

آیا روشهای دیگری برای استفاده از رینگ لایت دارید؟ آیا نکاتی برای عکاسی با نور حلقه ای دارید؟ نظرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید!

 

نویسنده: John McIntire

ترجمه شده توسط Dlenz

دیلنز پایگاه جامع خبر و آموزش عکاسی

 

جهت استفاده از آموزش های عکاسی سایت دیلنز کلیک کنید

Spread the love

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید