بهترین ISO برای عکاسی از منظره و محیط باز چیست؟مقاله عکاسی 

بهترین ISO برای عکاسی منظره و محیط باز

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

بهترین ISO برای عکاسی از منظره و محیط باز چیست؟

انتخاب بهترین ISO برای عکاسی از مناظر به ویژه به عنوان یک مبتدی کار سختی است. به نظر شما برای تصویر با کیفیت باید از ISO پایین استفاده کرد؟ یا باید از ISO بالایی استفاده کنید؟

خوشبختانه، گرچه انتخاب ایزوی صحیح اغلب ترسناک است، اما برخی نکات ساده وجود دارد که می توانید برای به دست آوردن استاندارد ISO از آنها استفاده کنید. این همان چیزی است که این مقاله در مورد آن است. من قصد دارم توصیه های ISO خود را با شما در میان بگذارم.

با اتمام کار، انتخاب ایده آل ISO برای عکاسی از منظره مثل خوردن یک تکه کیک خواهد بود. بنابراین تصاویر شما می توانند واضح، زیبا و بدون نویز بمانند.

بهترین ISO برای عکاسی از منظره همیشه کمترین ISO است که می توانید با آن کنار بیایید

انتخاب ISO مناسب یک عمل متعادل کننده است.

ISO بالاتر به شما امکان می دهد از سرعت شاتر سریع تری استفاده کنید تا بتوانید در نور کم تصاویر واضح تری بگیرید.

اما یک ISO بالاتر نیز نویز ناخواسته ای را در تصاویر شما نشان می دهد که واقعاً بسیار بد به نظر می رسد. نویز چیزی است که شما می خواهید از آن اجتناب کنید و به همین دلیل است که شما غالباً مواردی مانند “بهترین ISO برای عکس برداری از منظره همیشه 100 است” را خواهید شنید.

وقتی من برای اولین بار به عنوان یک عکاس منظره شروع به کار کردم، من هم به همین موارد اعتقاد داشتم. من همیشه از ISO 100 استفاده کردم (به جز عکاسی در شب).

بهترین ISO برای عکاسی از منظره و محیط باز چیست؟
بهترین ISO برای عکاسی از منظره و محیط باز چیست؟

اکنون، هنوز هم فکر می کنم که شما باید از ISO 100 بیشتر برای مناظر ثابت استفاده کنید. اما فقط در استفاده از آن اشتباه نکنید. من چندین سال طول کشید تا قبول کردم که هیچ ایزوی صحیحی در عکاسی منظره وجود ندارد.

به جای اینکه همیشه با ISO 100 عکاسی کنید، پایین ترین ISO را که می توانید انتخاب کنید را برای جلوه و میزان وضوح مطلوب تر، انتخاب کنید.

همیشه نمی توانید از ISO 100 در عکاسی منظره استفاده کنید

در اینجا چندین سناریو معمول وجود دارد که ممکن است نیاز به افزایش ISO بیش از 100 داشته باشید:

  • هنگام عکاسی دستی
  • هنگام تلاش برای بستن سوژه های متحرک
  • هنگام عکاسی در شب
بهترین ISO برای عکاسی از منظره و محیط باز چیست؟
بهترین ISO برای عکاسی از منظره و محیط باز چیست؟

اما اینها فقط چند سناریو است که استفاده از ISO 100 ممکن است امکان پذیر نباشد. همچنین موارد کمتری وجود دارد که بخواهید ISO را افزایش دهید:

  • هنگام تنظیم سرعت شاتر برای گرفتن حرکت و جریان کامل در آب
  • اگر لازم است عناصر در حال حرکت در باد را منجمد کنید (مانند بوته ها ، شاخه ها و غیره)

بنابراین برای تکرار توصیه های من در بخش قبلی:

کمترین ایزو ممکن را انتخاب کنید، اما توجه داشته باشید که در برخی از سناریوها ممکن است لازم باشد آن را بالاتر از ایزو 100 نگه دارید.

حال بیایید نگاهی دقیق به یکی از پیچیده ترین شرایط برای انتخاب بهترین ISO در عکاسی از منظره بیندازیم:

هنگام عکاسی در شب.

بهترین ISO برای عکاسی از منظره و محیط باز چیست؟
بهترین ISO برای عکاسی از منظره و محیط باز چیست؟

ISO را در شب افزایش دهید تا سرعت شاتر به اندازه کافی سریع باشد

همانطور که اکنون می دانید، ISO 100 برای عکاسی در شب ایده آل نیست. بنابراین چه ISO برای عکسبرداری در شب بهتر است؟

خوب، در شب نور زیادی وجود ندارد. برای ثبت یک عکس با نوردهی خوب به سرعت شاتر طولانی نیاز دارید.

اما نمی توانید سرعت شاتر را فقط افزایش دهید و انتظار یک نتیجه عالی را داشته باشید. به عنوان مثال، تنظیم سرعت شاتر روی 30 ثانیه و باقی ماندن ایزو روی 100 همچنان به یک تصویر تاریک و ناواضح منجر می شود.

در عوض، شما باید مقداری از کیفیت تصویر را فدا کنید و ISO را افزایش دهید.

به عبارت دیگر، هنگام انتخاب بهترین ISO برای عکاسی منظره در شب، ابتدا باید سرعت شاتر طولانی (اغلب در محدوده 10 ثانیه تا 30 ثانیه) را انتخاب کنید. و سپس باید ISO را افزایش دهید، بنابراین می توانید عکس های زیبا، دقیق و کاملاً واضح بگیرید.

ایزوی دقیق موردنیاز شما به حالت ماه در آسمان و روشنایی کلی صحنه شما بستگی دارد. به عنوان مثال، نزدیک بودن به چراغ های شهر یا سایر منابع نور، ISO مورد نیاز را کاهش می دهد.

بهترین ISO برای عکاسی از منظره و محیط باز چیست؟
بهترین ISO برای عکاسی از منظره و محیط باز چیست؟

من هنگام عکسبرداری در شب، ابتدا دیافراگم و سرعت شاتر را تنظیم می کنم. سپس در دوربینم ISO را برای عکاسی در شب، روی ISO 1600 تنظیم می کنم.

اما دقیقاً مانند ISO 1600 ، ISO 100 تنها ISO عکاسی از مناظر شب نیست که باید از آن استفاده کنید. ولی ISO 1600 می تواند به عنوان نقطه شروع کار کند. پس از گرفتن عکس آزمایشی، باید کمی تنظیمات انجام دهید.

در بیشتر مواقع، شما برای عکاسی در شب از ایزو بین 1200 تا 3200 استفاده خواهید کرد، اگرچه ممکن است یک ماه کامل یا نورهای شمالی ایزوی پایین 800 را نیاز داشته باشند.

از تنظیم دیافراگم به جای ISO نترسید

دشوارترین قسمت تنظیم دستی تنظیمات دوربین عکاسی، یادگیری این است که در شرایط خاص چه تنظیماتی را باید انجام دهید. آیا باید ISO، دیافراگم یا سرعت شاتر را تنظیم کنید؟ من به خاطر می آورم که این یکی از بزرگترین ناامیدی های من در زمان شروع تغییر از حالت اتوماتیک به حالت دستی بود.

بهترین ISO برای عکاسی از منظره و محیط باز چیست؟
بهترین ISO برای عکاسی از منظره و محیط باز چیست؟

زمان هایی که کارگاه های عکاسی را پیش می برم، اغلب متوجه می شوم که بسیاری از دانشجویان در حال عکس گرفتن با دیافراگم f / 22 و ISO 100 هستند.

سپس، هنگامی که آنها به سرعت شاتر بیشتری نیاز دارند، اولین واکنش آنها افزایش ISO است.

همانطور که در بالا بحث شد، افزایش ISO برای سرعت شاتر سریعتر می تواند منطقی باشد. اما همیشه باید از خود بپرسید: آیا من واقعاً به چنین دیافراگم بسته ای نیاز دارم؟

به عنوان مثال اگر با f / 22 عکس می گیرید، ممکن است دیافراگم را به f / 16 ، f / 11 یا f / 8 گسترش دهید. و اگر این به شما نتایج خوبی می دهد، ISO را تنها بگذارید.

به یاد داشته باشید، همیشه از کمترین ISO ممکن استفاده کنید. در زمان هایی که با f / 22 در حال عکاسی هستید، تقریباً و قطعاً با استفاده از دیافراگم بازتر و حفظ ISO پایین سود بیشتری خواهید برد. این راهکاری درست است و فرق ندارد چه در روز یا در شب عکس بگیرید.

بهترین ISO برای عکاسی از منظره و محیط باز چیست؟
بهترین ISO برای عکاسی از منظره و محیط باز چیست؟

بهترین ISO برای عکاسی از چشم انداز: مطلب پایانی

امیدوارم که در این مطلب شما را حتی بیش از گذشته گیج نکرده باشم. درک ISO و انتخاب بهترین گزینه برای شرایط کمی دشوار است، زیرا همیشه یک انتخاب صحیح وجود ندارد. با این حال، آنچه امیدوارم از این مقاله آموخته باشید این است که شما باید در هر زمان از کمترین ISO ممکن استفاده کنید.

برای عکاسی منظم در روز، شما معمولاً باید از ISO بین 64 تا 400 استفاده کنید (دومی این است که شما با یک لنز تله فوتو کار می کنید، که برای شارپ نگه داشتن عکس ها به سرعت شاتر سریع تری نیاز دارد). برای عکاسی در شب، معمولاً باید از ISO بین 1200 تا 3200 استفاده کنید.

بهترین ISO برای عکاسی از منظره و محیط باز چیست؟
بهترین ISO برای عکاسی از منظره و محیط باز چیست؟

بنابراین به عنوان حرف آخر در مورد بهترین ISO برای عکاسی منظره:

برای هر سناریو یک ISO صحیح وجود ندارد. اما هدف شما باید این باشد که از کمترین ISO که می توانید استفاده کنید.

 

 

نویسنده: Christian Hoiberg

ترجمه شده توسط Dlenz

دیلنز پایگاه جامع خبر و آموزش عکاسی

جهت استفاده از آموزش های عکاسی سایت دیلنز کلیک کنید

Spread the love

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید