عکس های دسته جمعی و گروهیآموزش کادربندی مقاله عکاسی 

آموزش عکاسی و کادربندی – نحوه گرفتن عکس های گروهی عالی: 12 نکته آسان

زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

نحوه گرفتن عکس های گروهی و دسته جمعی عالی

اگر به دنبال گرفتن عکس های دسته جمعی و گروهی زیبا هستید، به مکان مناسب آمده اید..

در این مقاله، من می خواهم 12 نکته ساده برای گرفتن عکس های دسته جمعی و گروهی خیره کننده را به اشتراک بگذارم. به طور خاص، من در مورد این مطالب صحبت خواهم کرد:

  1. چگونه می توان یک گروه را مانند یک حرفه ای مطرح کرد
  2. یک ترفند ساده برای جذب همه افراد در گروه که به بهترین شکل خود هستند
  3. چگونه مکان مناسب عکس گروهی را انتخاب کنیم
  4. و خیلی مطالب آموزشی بیشتر

بنابراین اگر آماده هستید که یک متخصص عکس های دسته جمعی و گروهی شوید، بیایید تا شروع کنیم!

1. زودتر از موعد آماده شوید

آموزش عکاسی از خانواده و دسته جمعی ها
آموزش عکاسی از خانواده و دسته جمعی ها

هیچ چیزی وجود ندارد که باعث شود سوژه عکس گروهی مدت زمان زیادی را به سمت شما منتظر بماند. مردم دوست ندارند منتظر بمانند، پس از قبل برنامه‌ریزی کنید.
این چیزی است که من توصیه می‌کنم چند ساعت ( یا چند روز ) قبل از عکس این کار را انجام دهید:

  1. محل عکس خود را از قبل مشخص کنید
  2. در مورد این که چطور مردم را ژست دهی و عکس خود را تنظیم کنید
  3. چند دقیقه قبل از عکس فکر کنید

سپس, چند دقیقه قبل از عکس: دقت کنید که هر کسی که می‌خواهید از او عکس بگیرید می خواهد بداند که چگونه این کار را انجام می دهید، پس مطمئن شوید که دوربین شما روشن است و باتری‌ها را شارژ کرده‌اید.

۲. به دقت مکان را انتخاب کنید

مکان عکس گروه به چند دلیل مهم است .
اول، می‌تواند متن عکس را به شما بدهد. به عنوان مثال، یک شات از یک تیم ورزشی در زمین بازی خود می گوید که در چه موردی سخن می گویید.

دوم، مکان می‌تواند روی گروه شما تاکید کند و یا می‌تواند چشم را به خود جلب کند. برای برجسته‌تر کردن گروه، شما به یک مکان بدون مزاحمت نیاز خواهید داشت.

بنابراین جایی را انتخاب کنید که برای گروه شما مناسب خواهد بود، جایی که نور کافی برای عکس وجود دارد و در آنجا هیچ محیط حواس‌ پرت کننده‌ای وجود ندارد. هم چنین، از ایجاد یک عکس به طور مستقیم در جلوی پنجره که نور فلاش شما ممکن است به یک روش ناخوشایند بازتاب کند به سمت دوربین، اجتناب کنید.

آموزش عکاسی از خانواده و دسته جمعی ها
آموزش عکاسی از خانواده و دسته جمعی ها

۳. چند عکس بگیرید

گاهی اوقات مشخص کردن اینکه هر کسی در زمان عکاسی خوب و زیبا به نظر برسد دشوار است. به همین دلیل است که من به شدت توصیه می‌کنم چند عکس را به سرعت بردارید. من اغلب دوربینم را به حالت عکاسی پیوسته (continuous shooting mode) و در فواصل زمانی کوتاه عکاسی می‌کنم. عکس اول اغلب خوب نیست، اما در عکس دوم و عکس های بعدی به عکس هایی میرسید که گروه آرام تر و با ژست بهتری نسبت به عکس اولیه ایستاده و زیبایی بهتری را در عکس ها خواهید یافت.

در یک تمرین مرتبط, قبل از اینکه همه آماده باشند, چند فریم برای آمادگی بیشتر عکس بگیرید. گاهی اوقات, سازماندهی یک عکس گروهی می‌تواند بسیار مضحک و یا با ارزش باشد پس از قبل دوربین و کادر خود را آماده کنید (همان طور که مردم به یکدیگر می‌گویند که کجا بروند و برای پیدا کردن موقعیت بهتر یکدیگر را هل می دهند). همچنین، کادربندی عکسهای خود را کمی مخلوط کنید.

اگر لنز زوم دارید، سعی کنید برخی از عکسها را با فاصله کانونی وسیع و برخی از عکسها را که با کادر بسته تر بگیرید.

آموزش عکاسی از خانواده و دسته جمعی ها
آموزش عکاسی از خانواده و دسته جمعی ها

۴. به سوژه ها نزدیک شوید

سعی کنید تا جایی که می‌توانید به گروهی که از آن‌ها عکس می‌گیرید نزدیک شوید ( بدون اینکه اعضای گروه را کم کنید ). هرچه نزدیک‌تر شوید، جزئیات بیشتری خواهید داشت، چیزی که واقعا ً می‌تواند کیفیت و جذابیت یک عکس را بالا ببرد.

اگر گروه شما کوچک است، نزدیکتر شوید و چند عکس از سر و شانه بگیرید. یک روش موثر دیگر این است که به همه افراد تکیه کنید؛ به این طریق که شما می‌توانید حتی بدون کم کردن سوژه‌ها، جلوتر بروید. همچنین ممکن است سعی کنید همه را از اینکه به صورت خطی باستند منع کنید و چند نفر را جلو و عقب قرار دهید.

۵. ژست را مشخص کنید

آموزش عکاسی از خانواده و دسته جمعی ها
آموزش عکاسی از خانواده و دسته جمعی ها

در بیشتر موارد، گروه شما کاملاً طبیعی خود را سازمان دهی می کند (به هر حال، همه ما در مقطعی در یک گروه عکاسی شده ایم). افراد قد بلند به عقب، افراد کوتاه به جلو می روند. اما کارهای دیگری نیز وجود دارد که می توانید برای بهبود ترکیب عکس انجام دهید:

  1. اگر این رویداد حول یک یا دو نفر برگزار می شود (مانند عروسی یا تولد)، با قرار دادن میزبانان در وسط گروه، میزبان را کانون اصلی قرار دهید (می توانید با گرفتن عکسهایی از همه افرادی که به دوربین نگاه می کنند، تنوع ایجاد کنید) و عکسهای دیگری که همه به زن و شوهر نگاه می کنند.
  2. برای عکس‌های گروهی رسمی, اعضای بلندتر را به سمت مرکز پشتی عکس و افراد کوتاه‌تر را در امتداد لبه‌های کناری عکس قرار دهید.
  3. سعی کنید گروه را خیلی عمیق نکنید (یعنی فاصله بین خط مقدم افراد و خط عقب افراد را تا آنجا که می توانید کم کنید). این کمک می کند تا همه در کانون توجه باشند. اگر در نهایت ترکیب عمیق است، از یک دیافراگم بسته استفاده کنید.
  4. به همه بگویید کمی غبغب خود را بالا نگه دارند. بعداً وقتی عکس را ببینند از زیبایی عکس از شما تشکر می کنند!

6. زمان دهید که گروه شما برای یک عکس خوب آماده شود

با دقت لحظه ای را برای عکس خود انتخاب کنید. سعی کنید زمانی را انتخاب کنید که با آنچه در این گردهمایی اتفاق می افتد مرتبط باشد. به نظر من بهترین کار این است که وقتی افراد از قبل به هم نزدیک هستند و وقتی در مهمانی آرامش دارید، عکاسی گروهی انجام شود. شروع یک رویداد می تواند زمان مناسبی برای عکسبرداری باشد. همه با هم هستند و خوش وبش می کنند، همه آنها بهترین ظاهر خود را دارند و اگر غذا یا نوشیدنی میل کرده باشند، هنوز تأثیر قابل توجهی روی آنها نداشته است.

آموزش عکاسی از خانواده و دسته جمعی ها
آموزش عکاسی از خانواده و دسته جمعی ها

7. به نور فکر کنید

برای اینکه جزئیات کافی را در عکس نهایی بدست آورید، باید نور کافی داشته باشید. روش انجام این کار از موقعیتی به موقعیت دیگر متفاوت است. اما اگر گروه به اندازه کافی کوچک است و به اندازه کافی برای تأثیرگذاری آن نزدیک هستید، استفاده از فلاش را هم در نظر بگیرید، به خصوص اگر منبع اصلی نور از پشت گروه باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر یک روز روشن و آفتابی است و آفتاب در آسمان کم است، سعی کنید سوژه های خود را به سمت نور نبینید، در غیر این صورت با مجموعه ای از چهره های خیره کننده مواجه خواهید شد.

8. کنترل امور را در دست بگیرید

من در تعدادی از عکسهای گروهی بوده ام که تقریباً عکاس کنترل سوژه های خود را از دست داده است. این به دو دلیل اتفاق افتاد:

1 -آنها به اندازه کافی در کار خود سریع نبودند.
2 -آنها نتوانستند تا با گروه ارتباط خوبی برقرار کنند.

هنگام عکسبرداری از یک گروه، مهم است که به صحبت با آنها ادامه دهید و به گروه اطلاع دهید که می خواهید چه کاری انجام دهند. به آنها انگیزه دهید تا لبخند بزنند، به آنها بگویید که زیبا به نظر می رسند و مشخص کنید که برای چه مدت به آنها نیاز دارید.

آموزش عکاسی از خانواده و دسته جمعی ها

همچنین مهم است که به سوژه های خود دلیلی برای ژست گرفتن برای عکس (و گوش دادن به شما) بدهید. در یک عروسی، ممکن است با گفتن این جمله که “زوج خوشبخت از من خواسته اند عکسهای گروهی بگیرم” به مردم انگیزه دهید. در یک رویداد ورزشی می توانید بگویید: “بیایید یک عکس دسته جمعی بگیریم تا پیروزی خود را جشن بگیریم.”

وقتی به مردم دلیلی برای ژست گرفتن می دهید، متوجه می شوید که افراد وقتی عکس می گیرید، خیلی بیشتر مایل به ایستادن برای چند دقیقه در مقابل شما هستند.

این یک اصل بسیار مفید دیگر برای عکاسی از یک گروه است : ” اگر می‌توانید دوربین را ببینید، پس دوربین نیز می‌تواند شما را ببیند .”

اگر عکاسان دیگری وجود دارند، فقط صبر کنید تا همه عکس های خود را تمام کنند، سپس توجه گروه را کامل به خود جلب کنید. در غیر این صورت، هر کسی به جهات مختلف نگاه می کند و عکس شما زیبایی خود را از دست می دهد.

البته، شما نمی‌خواهید که در هنگام ژست دهی مانند یک دیکتاتور باشید و به هرکسی بگویید که چگونه باشد، در غیر این صورت، عکس های دسته جمعی شما شامل برخی از حالت‌های بسیار عصبانی خواهد بود.

بهترین عکاسان می‌دانند که چطور توجه مردم را جلب کرده و آنچه را که می‌خواهند، بیان کنند، در حالی که مردم را آرام و سرگرم‌کننده نگه می‌دارند.

9. هنگام عکاسی از گروه های بزرگ، بلند شوید

عکاسی از گروه‌های بزرگ افراد می‌تواند بسیار مشکل باشد. حتی با دقت زیاد و تمرین، شما تلاش خواهید کرد تا همه را در این عکس قرار دهید.

یک راه حل این است که خود را بالا ببرید. اگر من از یک عروسی عکس می گیرم و زن و شوهر می خواهند یک عکس بزرگ گروهی داشته باشند، من برای حضور نردبان ترتیب می دهم، یا راه دیگری برای بلند شدن پیدا می کنم (من حتی از پشت بام های کلیسا بالا رفته ام!).

یک امتیاز عالی به شما امکان می دهد افراد زیادی را در کادر جا دهید در حالی که هنوز کاملاً به گروه نزدیک هستید. همچنین چشم انداز جالبی به شما می دهد، خصوصاً اگر از فاصله کانونی خوب و گسترده ای استفاده می کنید.

10. از سه پایه استفاده کنید

آموزش عکاسی از خانواده و دسته جمعی ها
آموزش عکاسی از خانواده و دسته جمعی ها

تعدادی از دلایل عالی بودن سه پایه برای عکاسی گروهی وجود دارد.

اول، یک سه پایه با جدیت شما ارتباط برقرار می کند و می تواند به شما در جلب توجه گروه کمک کند (کاری که یک ظاهر حرفه ای می تواند انجام دهد شگفت انگیز است!).

دوم، یک سه پایه به شما آزادی بیشتری می دهد تا سوژه های خود را مطرح کنید. به سادگی دوربین خود را روی سه پایه تنظیم کنید، نوردهی را تنظیم کنید و فوکوس را تنظیم کنید. سپس سوژه های خود را از طریق ژست های مختلف راهنمایی کنید و وقتی همه چیز درست به نظر می رسد، می توانید به سرعت دکمه شاتر را فشار دهید!

11. از یک نفر به عنوان دستیار کمک بگیرید

اگر گروه بسیار بزرگی دارید، یک دستیار می تواند بسیار مفید باشد. برای اولین بار، آنها می توانند گروه را سازماندهی کنند، به مردم بگویید کی بیایند، کجا بایستند و غیره.

اگر چندین عکس گروهی می گیرید (مانند عروسی هنگام عکاسی از تنظیمات مختلف خانواده)، یک دستیار نیز فوق العاده مفید است.

در چنین شرایطی، من اغلب از زوجین می خواهم که یکی از اعضای خانواده یا دوستی را برای من فراهم کنند که بتواند اطمینان حاصل کند که در هر عکس هر کسی را که نیاز داریم از او استفاده کنیم.

داشتن عضوی از خانواده به عنوان دستیار شما اطمینان می دهد که کسی را از دست نخواهید داد (با فرض اینکه با اعضای گروه در ارتباط هستند) بعلاوه، این گروه با او آشنا خواهد بود و بنابراین وقتی “دستیار” به آنها دستور دهد، پاسخ خوبی خواهند داد.

12. لبخند بزنید

آموزش عکاسی از خانواده و دسته جمعی ها
آموزش عکاسی از خانواده و دسته جمعی ها

بله، شما باید لبخند بزنید! در طول یک جلسه گروهی، هیچ چیز بدتر از یک عکاس بدقلق و استرسی نیست. از روند گرفتن عکس های خود لذت ببرید و لذت ببرید.

در واقع، پس از عکاسی از یک عروسی، من معمولاً با چهره ای فوق العاده دردناک از تمام لبخندهایی که زده ام به خانه می آیم!

به نظر من بهترین راه برای جلب آرامش و لبخند زن و شوهر و خانواده آنها لبخند زدن به آنها است. واقعاً کارساز است.

یک نکته قابل توجه: اجازه دهید تخیل شما وحشی شود!

آموزش عکاسی از خانواده و دسته جمعی ها
آموزش عکاسی از خانواده و دسته جمعی ها

یک نکته سریع دیگر کمی خلاق باشید! همیشه لازم نیست از ترکیبات استاندارد استفاده کنید. درعوض، می توانید عکسهای خیالی و غیرمعمول بیشتری ثبت کنید.

عکسهای گروهی ممکن است دشوار به نظر برسند، اما واقعاً اینگونه نیستند!

فقط نکاتی را که به شما یاد داده ام دنبال کنید و عکس های دسته جمعی خیره کننده ای ثبت کنید.

 

نویسنده: Darren Rowse

ترجمه شده توسط Dlenz

دیلنز پایگاه جامع خبر و آموزش عکاسی

 

جهت استفاده از آموزش های عکاسی سایت دیلنز کلیک کنید

Spread the love

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید