آموزش عکاسی از طبیعتمقاله عکاسی 

عکاسی از طبیعت – 10 نکته در مورد عکاسی از طبیعت و چشم انداز روستایی

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

10 نکته در مورد عکاسی از طبیعت و چشم انداز روستایی

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه می توانید تصاویر خیره کننده ای از مناظر روستایی ثبت کنید؟ این که آیا شما در مناطق روستایی زندگی می کنید و عکس می گیرید یا اینکه به سادگی به مکانی روستایی سفر می کنید، این راهنمای عکاسی از طبیعت و مناظر روستایی برای شما مناسب است.

به طور خاص، کشف خواهید کرد:

  • بهترین نور برای عکاسی از طبیعت و منظره روستایی کدام است
  • نکات کلیدی برای بردن نگاه چشم خود به سطح بعدی تصویر
  • روش های استفاده از شرایط آب و هوایی برای نتایج چشمگیر
  • و خیلی موارد بیشتر!

پس بیاید با هم شروع کنیم

عکاسی از چشم انداز روستایی چیست؟

عکاسی از طبیعت و چشم انداز روستایی به “عکاسی در حومه” اشاره دارد و محیط روستایی را پوشش می دهد.

در حالی که مناظر روستایی غالباً حاوی معماری هستند – تقریباً مشابه مناظر شهری – عکاسی از مناظر روستایی بیشتر مربوط به ثبت زندگی و عناصر موجود در حومه شهر است. این می تواند شامل انسان در چشم انداز و همچنین عناصر تأثیر انسان در طبیعت باشد.

عکاسی از مناظر روستایی همچنین می تواند صحنه های روستایی شامل ساختمان ها، حیوانات و مناظر خیره کننده حومه را در بر بگیرد.

اکنون که متوجه شدید عکاسی از مناظر روستایی چیست، در اینجا چند نکته برای کمک به شما در گرفتن عکس از مناظر روستایی آورده شده است:

1. موضوعات مختلف روستایی را آزمایش کنید

عکاسی از طبیعت و چشم انداز روستایی
عکاسی از طبیعت و چشم انداز روستایی

 

عکاسی از طبیعت و چشم انداز روستایی به شما امکان می دهد طیف وسیعی از موضوعات جالب را ثبت کنید، از جمله:

  • انبارهای قدیمی
  • برج ها
  • مکان های مذهبی
  • دستگاه ها
  • ساختمانهای قدیمی و متروک

همچنین ممکن است عناصر روستایی مدرن مانند خانه ها، مزارع در حال کار و موارد دیگر را نیز در آن قرار دهید.

هنگام عکاسی در روستا، خود را به یک موضوع محدود نکنید. در عوض، همه این گزینه های مختلف را آزمایش کنید. اگر یک انبار قدیمی پیدا کردید، برای عکاسی از آن وقت بگذارید – و اگر یک خانه کشاورزی جدید و براق پیدا کردید، از آن نیز عکاسی کنید!

2. زمانی که نور نرم است عکاسی کنید

عکاسی از طبیعت و چشم انداز روستایی
عکاسی از طبیعت و چشم انداز روستایی

در هر زمان از روز می توانید از مناظر روستایی عکس بگیرید

… اما ساعت طلایی، ساعاتی که نور به طیف آبی تغییر می کند و شب برخی از بهترین زمان ها را برای بیرون رفتن با دوربین ارائه می دهند. نور تمایل دارد نرم و چاپلوس باشد و برای افراد روستایی مناسب است.

ساعت طلایی درخشش جادویی را فراهم می کند که می تواند تصاویر شما را بالا ببرد، در حالی که ساعت آبی لحنی خنک به شما می بخشد که با موضوعاتی مانند خانه های قدیمی و ساختمانهای متروکه به خوبی کار می کند.

اگر ترجیح می دهید شب ها عکاسی کنید، ممکن است نیاز به خلاقیت بیشتری داشته باشید، زیرا احتمالاً چراغ های ساختمان خاموش می شوند. من توصیه می کنم یک چراغ قوه بردارید و روی سوژه خود نور بتابانید تا در عکس نهایی بیشتر دیده شود.

3. به آسمان و آب و هوا فکر کنید

می خواهید عکس های خلاقانه منظره روستایی ثبت کنید؟ اطمینان حاصل کنید که زمان زیادی را صرف تفکر در مورد آسمان می کنید، که قدرت بالا بردن یا خراب کردن تصاویر شما را دارد.

از خود بپرسید: می خواهم چه نوع فضایی را تصرف کنم؟ برای عکسهای بی روح، می توانید هنگام باران، برف یا مه بیرون بروید. و برای تصاویر خوش رنگ و زیبا، در نور شدید آفتاب عکس بگیرید.

به هر حال، شما می خواهید این موضوع را بررسی کنید که آیا آسمان باید در عکس شما گنجانده شود یا نه. در روزهای ابری (که حال و هوای چندانی ندارید، اما همچنین رنگ آسمان خوبی ندارید)، ممکن است بهتر باشد آسمان را کاملا کنار بگذارید. اما در روزهای طوفانی، یا هنگام طلوع و غروب چشمگیر خورشید، آسمان می توان یک بعد اضافی به عکس های شما اضافه می کند.

عکاسی از طبیعت و چشم انداز روستایی
عکاسی از طبیعت و چشم انداز روستایی

 

4- از معماری برای تمرکز و توجه بیننده استفاده کنید

فهمیدم که معماری نقطه عطفی در عکاسی از مناظر روستایی است. اغلب با طبیعت تضاد زیبایی دارد.

سازه های سنتی می توانند عالی عمل کنند، به خصوص انبارهایی با نمای ناهموار و آب و هوا. آنها یک ظاهر و احساس روستایی ایجاد می کنند، که واقعاً می تواند تخیل بیننده را جذب کند. به عنوان مثال، نگاهی به این تصویر از یک انبار قدیمی بیندازید:

عکاسی از طبیعت و چشم انداز روستایی
عکاسی از طبیعت و چشم انداز روستایی

دیگر معماری هایی که باعث ایجاد تصاویر منظره جالب روستایی می شود شامل خانه های متروکه، مزارع قدیمی و ساختمانهایی است که توسط افرادی که به شهرها نقل مکان کرده اند، از آنها برجای مانده است. می توانید ویژگی های پیر و قدیمی آنها را در حومه و اطراف ثبت کنید.

5- از گنجاندن افراد نترسید

مردم اغلب سوژه های عالی در حومه شهر می سازند! به هر حال، آنها بخشی جدایی ناپذیر از چشم انداز روستایی هستند.

یک نکته جالب در مورد محیط های روستایی این است که همیشه فعالیت های انسانی وجود دارد. در مزارع می توان افراد را دید که مشغول فعالیت روی زمین و حیوانات مزرعه هستند. و ممکن است افرادی در خارج از مزرعه در حال اسب سواری، ورزش یا کار با ماشین آلات باشند که همه اینها می تواند تصاویر زیبایی ایجاد کند.

عکاسی از طبیعت و چشم انداز روستایی
عکاسی از طبیعت و چشم انداز روستایی

 

6. حیوانات و چشم انداز روستایی

وقتی به حومه شهر و یا روستا بروید، همیشه با حیوانات روبرو خواهید شد. این حیوانات ممکن است حیوانات وحشی باشند، که اغلب به خوبی پنهان هستند و عکسبرداری آنها دشوار است. یا ممکن است آنها حیوانات اهلی مانند اسب، گاو و گوسفند باشند.

از این فرصت های عکاسی استفاده کنید. برای ایجاد تصاویر منحصر به فرد از مزرعه و حیوانات، با روشهای مختلف نورپردازی آزمایش کنید. حتی اگر هوا مه آلود می شود، از عکاسی نترسید. فضای خیره کننده ای را برای عکاسی شما فراهم می کند:

عکاسی از طبیعت و چشم انداز روستایی
عکاسی از طبیعت و چشم انداز روستایی

 

7. مکان سوژه را به دقت انتخاب کنید تا ترکیب بندی بهتری داشته باشید

مانند همه عکسهای منظره، ترکیب بخشی اساسی از بهترین عکس های روستایی است – بنابراین مهم است که آن را درست انجام دهید.

با پرسیدن از خود شروع کنید: موضوع اصلی من چیست؟ من به چه چیزی در این صحنه بیشتر علاقه دارم؟ سپس مشخص کنید که می خواهید سوژه اصلی را در کجا قرار دهید.

شما می توانید آن را درست در مرکز تصویر قرار دهید، یا ممکن است آن را به یک طرف منتقل کنید. اغلب یادآوری قانون یک سوم ضروری است، که به شما پیشنهاد می دهد سوژه اصلی خود را تقریباً در یک سوم مسیر (به صورت عمودی یا افقی) قرار دهید.

همچنین در نظر بگیرید که آیا می خواهید کل حومه شهر را تصرف کنید یا فقط بخشی از آن برای شما جذاب است. لنزهای با زاویه دید عریض برای عکسهای منظره بسیار مناسب هستند، اما از داشتن دیدی صمیمی تر، ترسیمی که جزئیات داخل صحنه را برجسته می کند، نترسید.

عکاسی از طبیعت و چشم انداز روستایی
عکاسی از طبیعت و چشم انداز روستایی

 

8- از تنظیمات به درستی استفاده کنید تا عکس های واضحی داشته باشید

برای عکاسی از طبیعت و مناظر روستایی، بسته به نوع عکسهایی که ثبت می کنید و همچنین آب و هوا، بهترین تنظیمات دوربین را انتخاب کنید.

به طور کلی، دیافراگم میان برد f / 8 به شما عمق میدان مناسبی می دهد تا همه چیز را در کانون توجه قرار دهید، و این اغلب به خوبی کار می کند. اما اگر می خواهید قسمت هایی از قاب را از فوکوس خارج کنید، دیافراگم وسیع تری را انتخاب کنید، f / 4 نقطه شروع خوبی است،  و حتی می توانید با f / 2.8 بیشتر از حد در کانون توجه می شود.

شما می خواهید ISO را نسبتاً پایین نگه دارید، بنابراین ISO را از 100 تا 400 تنظیم کنید. اگر بالاتر بروید، خطر نویز ناخواسته را خواهید داشت. اما اگر در نور کم عکس می گیرید، در استفاده از ISO 800 و بالاتر از آن درنگ نکنید.

در مورد سرعت شاتر: اگر صحنه شما شامل سوژه های متحرک (مانند اسب تکان دهنده) باشد، حداقل به سرعت شاتر 100s و احتمالاً بیشتر نیاز دارید. برای صحنه های بدون حرکت قابل توجه، من هنوز هم توصیه می کنم سرعت شاتر خود را بالاتر از 60s نگه دارید (البته شما همچنین می توانید از سه پایه استفاده کنید).

البته، سرعت شاتر اغلب شامل آزمایش است. بنابراین نگران نباشید که سرعت های مختلف را آزمایش کنید و ببینید چه چیزی بهترین عملکرد را دارد.

9. وقتی هوا نامساعد است بیرون بروید

عکاسی از طبیعت و چشم انداز روستایی
عکاسی از طبیعت و چشم انداز روستایی

 

روزهای آفتابی و روشن – به ویژه در حوالی طلوع یا غروب خورشید – شرایط بسیار خوبی را برای عکس های منظره روستایی فراهم می کنند.

اما عکاسی در شرایط بد آب و هوایی می تواند سطح دیگری از درام را به صحنه بیاورد. به عنوان مثال، مه می تواند اتمسفر هوا را شبیه به یک هوای بارانی کند، بارانی که با شکوه و دلهره آور به نظر برسد، و برف می تواند عکس های شما را به ارتفاعات جدید برساند.

بنابراین خود را به آب و هوای خوب محدود نکنید. درعوض، آماده باشید تا هر زمان چشم انداز روستایی چشمگیر به نظر می رسد (که اغلب در ناخوشایندترین روزها است!) عکاسی کنید.

10. در منظره قدم بزنید

این نکته آخر شما برای عکاسی از چشم انداز روستایی است:

قدم زدن.

با دوربین خود بیرون بروید. خوش بگذره.

از این گذشته، حومه شهر  و روستا مکان زیبایی است و شما هرگز نمی دانید چه چیزی پیدا خواهید کرد. ممکن است با حیات وحش، گلهای شکوفه دار، مقوای یونجه و موارد دیگر روبرو شوید – همه این موضوعات برای عکاسی عالی هستند!

عکاسی از طبیعت و چشم انداز روستایی
عکاسی از طبیعت و چشم انداز روستایی

 

نکات عکاسی از چشم انداز روستایی: نتیجه گیری

امیدوارم این نکات در مورد عکاسی از مناظر روستایی مفید واقع شده باشد. حومه شهر واقعاً مکانی شگفت انگیز برای گشت و گذار است!

اکنون شما بگویید:

آیا موضوعات مورد علاقه ای از عکاسی طبیعت و چشم انداز روستایی دارید؟ آیا نکته ای در مورد ترکیب بندی، نورپردازی یا انتخاب سوژه دارید که ما از قلم انداختیم؟ افکار (و تصاویر!) خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

 

نویسنده: Jeremy Flint

ترجمه شده توسط Dlenz

دیلنز پایگاه جامع خبر و آموزش عکاسی

 

جهت استفاده از آموزش های عکاسی سایت دیلنز کلیک کنید

Spread the love

پست های مرتبط

دیدگاه خود را بنویسید